Stále píšem o vakcínach a pandémii, ale paralelne nás dnes klamú skoro o všetkom. Vedie to až k dojmu, že tie zjavné klamstvá o pandémii a vakcínach majú aj odviesť našu pozornosť od tých ostatných klamstiev.
Začnem tou obrovskou reklamou o tom, ako autá (momentálne najmä osobné(!)) znečisťujú Zemeguľu, a treba prejsť na elektrické, a už vieme ako na to. Toto klamstvo je viacvrstvové, takže to nejako usporiadam.
Po prvé, spaľovacie motory rôzneho typu nemajú len osobné autá, ktoré sú hlavným predmetom propagandy „elektromobility“, ale ešte napríklad lietadlá, a veľké oceánske lode, a – nákladné autá a kamióny. Pritom vieme, že 15 tých veľkých lodí vypustí toľko výfukových plynov, ako všetky autá na svete spolu. A tých lodí je určite viac ako 15. Rozdiel je hlavne v tom, že ich nevypúšťajú v mestách, ale na mori. Ale predsa z hľadiska čistoty ovzdušia ako takého, ktoré vraj riešime, je jedno kde sa to vypúšťa. Takže teraz sa pozreme na rôzne „hlúposti“ o zákaze spaľovacích motorov v autách a prechode na elektrické. Ešte teda prečo hlúposti.
Už máme za sebou jednu významnú podvodnícku akciu proti dieselovým motorom osobných áut v Nemecku, ktorá bola nakoniec odhalená ako podvod, pri ktorom sa výfukové plyny u dieselov merali tesne za výfukom, prípadne hneď po studenom štarte, a u benzínových motorov predpisovo. Zorganizovali to tí „nafto/benzínoví magnáti“, pretože dieselové motory majú o dosť menšiu spotrebu, a tí petrolejoví princi dávajú prednosť väčším spotrebám (verejne to nepriznajú). Vôbec tu nešlo o znečistenie, nakoniec je dosť ťažko možné, aby autá so spotrebou 5-6 litrov znečisťovali viac ako tie so spotrebou 7-10 litrov (a ešte oveľa viac, najmä v meste). Navyše sa stále dosť potláča skutočnosť, že boli vyvinuté nové dieselové motory s ešte menšou spotrebou a ešte čistejšie. Nakoniec, automobilka VW zatiaľ odmieta skončiť s dieselmi, a nie je sama. Skrátka, ak sa niektorý z plánov čistej planéty týka zárobkov konkrétnych oligarchov, vieme vopred, že sa bude manévrovať (a klamať).
V tejto súvislosti si treba spomenúť, ako sa nám stále dookola pripomína „druhá strana“ – podvod firmy VW so software ktorý vedel odhadnúť že sa teraz merajú výfukové plyny, ale o tom významnom škandáli, čo som spomenul vyššie, je dosť ticho – ktovie prečo. Ale o „ekologických elektrických“ automobiloch napísal vyčerpávajúci blog Gumurin, takže môžem sa dať na ďalšie témy.
Potom tu máme leteckú dopravu. Lietadlá majú obrovskú spotrebu paliva, a čo môže byť ešte horšie, vypúšťajú tie splodiny vo výške okolo 12000 metrov. Tam to totiž nevidíme, takže málokto to priamo vníma, ale keď si zistíme koľko toho je, treba porozmýšľať, či to nie je ešte horšie, práve vzhľadom na to kde sa to vypúšťa. To by mali prezradiť odborníci, ktorí nie sú pod vplyvom benzínových oligarchov. A toto konkrétne znečistenie nám aj „filtruje“ časť slnečných lúčov, ale ďalšie možné škody – predsa to celé skončí rovnako v prírode – zatiaľ ako by sme tak trochu ignorovali.
No a ako budúcnosť sa nám prezentujú dopravné prostriedky – prakticky všetky – na elektrinu. V prípade áut aj lodí sa predpokladá, že budú vybavené elektromotormi a baterkami s možnosťou dobíjania, čo u áut už máme. Zatiaľ som ale nepostrehol, že by sme už vedeli vyrobiť batérie s dostatočnou trvanlivosťou – a veľkosťou – pre tie lode, aby sme pritom zároveň nevytvárali obrovské množstvo odpadu nového typu – zo zničených batérií (viď toho Gumurina). A to som zatiaľ vypustil elektrické lietadlá. Na tie som zvedavý zvlášť, keďže batérie sú dosť ťažké, a ich váha sa vybíjaním neznižuje, t.j. na konci letu je taká istá. Na to sú ale odborníci, a tam je asi oveľa viac problémov, ktoré ja vôbec nevidím. Pre lode sa dajú zriadiť dobíjacie stanice, za prípadných zmien trás a prerušených plavieb, ale pre lietadlá ťažko. Ospravedlňujem sa vopred odborníkom na elektrické pohony, ale som teraz stále pod vplyvom odborníkov a „odborníkov“ na mRNA vakcíny.
U nás – na Slovensku, vraj hlavne v menších mestách a na dedinách, sa významne znečisťuje ovzdušie – predstavte si – kúrením. Bývajú o tom ukážky v televízii so zábermi na dymiace komíny na niektorej dedine, s dymom bielym – z dreva. Samozrejme, keď niečo riešime, tak komplexne. Ale nemali by sme nastaviť priority nie podľa nejakej teoretickej a relatívnej „miestnej miery znečistenia“, ale skôr jednoducho podľa množstva vypustených škodlivých látok? Predsa v doline ktorou vedie diaľnica, na ktorej stovky kamiónov za deň vypustia z výfukov množstvo zhubných plynov, odborníci budú priľahlým dedinám darmo nariaďovať aby nekúrili drevom, že to nie je ekologické. Jediným výsledkom bude, že budú považovaní za hlupákov – oprávnene. Pretože pri riešení problému pozostávajúceho z niekoľkých zložiek sa pustia do riešenia tej, ktorá predstavuje napr. menej ako 10% problému, vyhrážajúc sa sankciami, pričom hlavná zložka „sa nedá momentálne riešiť“. To je z hľadiska tých ktorí sú šikanovaní v rámci tých 10% „absurdnosť“, alebo „debilita“, podľa osobného slovníka.
Skrátka, rovnako ako v každej inej téme, formálne pristupujeme k problému „systémovo“, ale hlavne na úrovni plánu. Už pri rozpracovaní postupu sa spravidla uberáme smerom na „reálne možnosti“, ale formálne to nepripúšťame. Samozrejme, že treba rešpektovať čo sa dá urobiť teraz, ale musí sa povedať ako to pôjde ďalej a – musí to tak aj pokračovať! Ak povieme dedinčanom, že nemajú kúriť drevom, a že im dotiahneme do dediny plyn, postavíme tepláreň na plyn, a rozvody do domov, tak to najprv musíme realizovať, až potom môžu prestať kúriť tým drevom.
Takže – z hľadiska miery škodlivosti pracujeme úplne zle: treba jasne riešiť najprv veľké lode, potom dopravné lietadlá, kamióny, a až nakoniec tlačiť na majiteľov/výrobcov osobných áut. Prečo začíname od konca, a vťahujeme do úrovne pokusov milióny ľudí, namiesto neporovnateľne menšieho počtu podnikateľov? Nie je náhodou pointou aj to, aby si ľudia zvykali na ďalší nátlak, kým je nacvičený ten z vakcinovania? Predsa aj keby celá Bratislava prešla na elektrické osobné autá, vďaka kamiónom, nákladným autám a ďalším spomínaným dopravným prostriedkom, by to nemalo v globálnom merítku skoro žiaden dopad! Alebo dokonca negatívny, viď Gumurina.
Toto poskytol Google na dotaz „amount of airplane fuel burned in a year“.
The global fuel consumption by commercial airlines increased each year since 2009 and reached an all-time high of 95 billion gallons in 2019 – Globálna spotreba paliva komerčnými aerolinkami stúpala každý rok od roku 2009 a dosiahla maximum všetkých čias 95 bilióna galónov v roku 2019 – zverejnené 5.10.2021. Návod hovorí, že ak chceme litre, máme násobiť číslom 3.785, čo je Americký galón, USA billion je miliarda. V každom prípade, z toho väčšina bola vypustená vo vyšších vrstvách atmosféry. A my máme začať masovo nasadzovať osobné autá na baterky?? A ešte toto:
Pri pátraní okolo lodí sa ukázalo, že obchodných lodí obchodujúcich medzinárodne je viac ako 50 000. Najväčšími znečisťovateľmi sú ale tie Cruise ships – výletné lode, používajú oveľa silnejšie motory, a hoci je to palivo s nízkym obsahom síry, je to horšie ako u cestných dieselov. Môžu spotrebovať 250 ton paliva na deň. Google povedal, že tona paliva je 1250 litrov. Skúmať spotrebu tých 50 000 obchodných lodí – ešte sa prípadne pozriem po nejakých údajoch – ale pre závery to nie je nutné, všetky jazdia na naftu.
Myslím, že prípadné nepresnosti/nejasnosti v prepočtoch situáciu na našej zemeguli neovplyvnia. Takže – máme čím skôr – priam urgentne – prejsť na elektrické osobné automobily. Z hľadiska čistoty vzduchu na Zemi tým prakticky vôbec nič nezmeníme, len si zašpiníme krajinu odpadom z použitých batérií. V poslednom čase nejako často chceme razantne konať a pritom „nedbáme na bezvýznamné detaily“. A ukazuje sa, že to len naopak „nepoznáme významné skutočnosti“ a potom konáme ako diletanti zaťažení nejakou ideológiou.
To píšeš mne? Toho Zhulíka musíš hľadať inde.... ...
S niekým si ma mýliš. Toho tvojho Zhulíka... ...
Zhulik, zlocinci ako ty ste nikdy neboli... ...
Zhulik, nemas zachranovat vladu ? ...
Na tvoje blbosti sa snáď už ani inak reagovať... ...
Celá debata | RSS tejto debaty