Hneď na začiatku ale poznamenávam, že okrem inštitúcií ktoré sú formálne mimovládkami, t.j. Non-Governmental Organization – NGO – mi u nás vadia aj inštitúcie iného typu financované zo zahraničných zdrojov, ktoré predstierajú, že dostávajú peniaze „zo modré oči“ a bez akýchkoľvek ďalších úmyslov darcu, napríklad rôzne médiá. Predstavujú totiž u nás tzv. Piatu Kolónu – nástroj ovplyvňovania vnútorných záležitostí štátu zvonku. Pritom napríklad u nášho veľkého vzoru – USA – sú Rusmi financované médiá vedené ako zahraniční agenti (a ako odveta už aj naopak).
Už som napísal jeden blog o Transparency International (TI), najaktívnejšej NGO u nás, kde sa môžeme dočítať, že je financovaná (okrem iných) z takýchto zdrojov:
Department for International Development (DFID) Veľká Británia, US Department of State (SDC), National Endowment for Democracy (NED) Washington, Open Society Foundation (USA plus György Soros) s podriadenými zložkami Open Society Institute (OSI) Foundation a Open Society Initiative for West Africa (OSIWA)
Nakoľko možno tieto inštitúcie, napríklad TI, nazvať NGO? Definície sú rôzne. Napríklad definícia na Oxford English Dictionary: A non-profit organization that operates independently of any government, typically one whose purpose is to address a social or political issue. Čiže nezisková organizácia, ktorá operuje nezávisle od akejkoľvek vlády, typicky taká, ktorej poslaním je zameranie na sociálne alebo politické témy. Podľa tejto definície a vyššie uvedených zdrojov TI nemôže byť NGO. Ale, NGOčky vedia svoje, a majú na svojom webe inú definíciu:
Definícia na NGO.ORG: A non-governmental organization (NGO) is any non-profit, voluntary citizens‘ group which is organize on a local, national or international level. Task-oriented and driven by people with a common interest, NGOs perform a variety of service and humanitarian functions, bring citizen concerns to Governments, advocate and monitor policies and encourage political participation through provision of information. Some are organized around specific issues, such as human rights, environment or health. They provide analysis and expertise, serve as early warning mechanisms and help monitor and implement international agreements. Their relationship with offices and agencies of the United Nations system differs depending on their goals, their venue and the mandate of a particular institution. Preklad:
NGO je akákoľvek nezisková skupina občanov dobrovoľníkov, organizovaná na lokálnej, národnej alebo medzinárodnej úrovni. Zameraná na riešenie úloh, a vedená ľuďmi so spoločným záujmom, NGO vykonávajú množstvo funkcií humanitárnych a iných služieb, prinášajú starosti občanov vládam, odporúčajú a monitorujú politiky (stratégie) a posmeľujú politickú spoluúčasť prostredníctvom poskytovania informácií. Niektoré sú organizované okolo špecifických tém, ako ľudské práva, životné prostredie, alebo zdravie. Poskytujú analýzu a expertízu, fungujú ako mechanizmy včasného varovania, a pomáhajú monitorovať a implementovať medzinárodné dohody. Ich vzťahy s kanceláriami a agentúrami systému OSN je rôzny, podľa ich cieľov, ich miesta, a mandátu konkrétnej inštitúcie.
Takže, kecov ako z komunistického ideologického materiálu, pričom sa podarilo úplne odstrániť to čo znamenajú prvé dve písmená skratky – NG – non-governmental, ostala voľne definovaná „Organization“. Jej hlavnou úlohou je vraj prezentovať starosti občanov vládam.
Tu samozrejme vidím výrazný problém – zo skúsenosti sa to javí tak, že našej vláde sa predkladajú starosti (vybraných) občanov USA, Veľkej Británie, alebo starých krajín EÚ, väčšinou pod heslami typu „zákonnosť“, „korupcia“, „súlad s legislatívou EÚ“ a pod., aj „segregácia“ sa hodí. V niektorých prípadoch sú to zase starosti o migrantov, ktoré má pani Merkelová, a ktoré sa nazvú ľudské práva (tie sú v uvedenom zozname, takže majú teoreticky nárok, ale už im došlo že hrozí rozpad EÚ). Sem-tam navedú nejakého občana aby tie ich starosti prezentoval ako svoje, napríklad drahú večeru za štátne peniaze, a za odmenu mu dajú džob. Z oblasti posmeľovania spoluúčasti asi bude účasť na organizovaní kváziprotestov typu za Slušné Slovensko poskytovaním (dez)informácií, medzi ktoré samozrejme patrí vyslovovanie súdov k veciam ktoré sa ešte len vyšetrujú, niekedy ani to.
Z vyššie uvedených prípadov starostí občanov rôznych krajín voči našej vláde môžem akceptovať korupciu. Ale opäť s malým zádrhelom – je to v každom prípade skôr vnútroštátna vec, a západné krajiny ju majú legalizovanú na vyšších úrovniach, napr. vyvolávanie vojen, napätia a vnucovanie predaja zbraní „partnerom“. A predsa tá súčasná má nejakú históriu, predošlý vývoj, nevyvíja sa skokom a v čase pravicových vlád im vadila menej. A navyše – tá naša korupcia je na naše pomery dosť veľká, ale s drancovaním ktorého sa dopúšťajú západné krajiny voči krajinám tretieho sveta je to absolútne neporovnateľné, pričom postupy sú dokonale korupčné na medzivládnych úrovniach, dokonca za ignorovania zo strany OSN. Ako to má TI zapnuté sledovanie starostí občanov trebárs Iraku, Afganistanu a Sýrie, alebo krajín sub-Saharskej Afriky a ich prezentovania vládam krajín ktoré tie problémy spôsobujú? Možno – podľa zvyklostí ktoré poznáme – na tú strašnú sociálnu situáciu upozorňujú miestnych vladárov, ktorí sú čiste formálni a pri moci ich držia tí čo drancujú. Miestni vladári vlastne za ten stav nezodpovedajú a riešiť ho nie sú schopní, viď predošlý blog. A nie je to značne podobné tomu čo máme tu? Predsa napríklad za migráciu zodpovedajú USA a krajiny Západnej Európy a riešiť to má aj V4, Bulharsko a Rumunsko – to je v súčasnosti utlmené, ale je to v šuplíku. Schéma funguje – NGO sú na to, aby problémy prezentovali celkom inde ako by sa mali, a v patrične prekrútenej forme. Je načase vytvoriť reálnu definíciu NGO:
NGO je dobrovoľné združenie, konajúce v krajine A, platené vládou iných krajín, označme hlavnú napr. B. Jeho účelom je prezentovať problémy vyvolané krajinou B (a s ňou spolupracujúcimi inštitúciami platenými tiež krajinou B v krajine A) v krajine A voči vláde krajiny A a poriadne ich tam rozmazávať, a tiež vynášať na medzinárodnú úroveň.
Zároveň tieto inštitúcie organizujú v krajine A protesty, pričom v prípade že sa to krajine B javí potrebné, tlačí sa prípadne aj na zmenu vlády. A samozrejme, ak sú v krajine A na programe voľby, cez všetky tieto inštitúcie sa v podstate nezákonne vplýva na ich priebeh, viď napr. Česko a Maďarsko.
Keby štát riadil a zodpovedal tak ako má, ...
A ty si tie nezmysly vyvrátil dvomi krátkymi ...
Ste zlá! Takto im búrať bábovičky sa nepatrí.... ...
no pri autorke sa nedivim. ved z coho by zila ...
Takto sa brania: https://dennikn.sk/blog/1182240/sorosove-... ...
Celá debata | RSS tejto debaty