Založ si blog

Korporátny feudalizmus v akcii: Boeing hádže vinu na mŕtvych pilotov a platí si poslancov!

Preklad článku z Global Research. Podvýbor pre letectvo Výboru Kongresu pre dopravu (House Transportation Subcommittee on Aviation) mal predminulý týždeň jednanie dozoru ohľadne dvoch nedávnych pádov lietadiel Boeing 737 MAX.

Svedčili vedúce osoby Federal Aviation Administration (FAA, riadenie leteckej dopravy) a National Transportation Safety Board (NTSB, Výbor národnej bezpečnosti dopravy).

Na kladení otázok a dávaní vyhlásení sa zúčastnilo 39 poslancov – 22 Demokratov a 17 Republikánov – ktorí počas volebného cyklu roku 2018 obdržali úhrnom $134,749 – resp. v priemere $3,455 na každého – od firmy Boeing v príspevkoch na kampaň.

Tí čo očkovali ich záujmy proti zodpovednosti, vine, hanbe a povinnostiam, boli lobisti a právnici firmy Boeing, ktorí sa rojili v Kapitole (sídlo Kongresu).

Predseda Podvýboru, Rick Larsen (D-Washington) ($7,048 od Boeingu v roku 2018, $101,134 počas kariéry), šikovne viedol jednanie preč od korporátnej zodpovednosti Boeingu za smrť pasažierov lietadiel spoločností Lion Air a Ethiopian Airlines, ktoré havarovali v priebehu 5 mesiacov, a zabili všetkých 346 pasažierov na palube.

Počas svojho intervalu otázok, Anthony Brown (D-Maryland) ($8,500 od Boeingu v roku 2018) ani raz nevyslovil slovo “Boeing”.

Sam Graves (R-Missouri) ($10,000 od Boeingu v roku 2018) strávil svojich 7 minút času otázok posúvaním viny od Boeingu na pilotov Lion Air a Ethiopian Airline.

Piloti vycvičení v USA by boli schopní úspešne zvládnuť tieto situácie” povedal v zmysle „v skutočnosti“.

Toto ale nesedelo pilotom vycvičeným v USA.

The Seattle Times oznámil, že prezident Asociácie Pilotov (Allied Pilots Association) (APA) Kapitán Daniel Carey bol rozzúrený tým čo videl ako zámernú kampaň podporovateľmi Boeingu aby nasmerovali vec na chybu pilotov.

Boeing potrebuje prestať sa uhýbať zodpovednosti a prestať viniť mŕtvych pilotov za svoje chyby”, povedal Carey.

The Times oznámil, že hovorca APA Dennis Tajer povedal, že kladenie viny na zahraničných pilotov — “Takýto spôsob klamlivého vyjadrovania sa (dog whistle)” — by mohlo logicky viesť k dojmu, že MAX by mal lietať len v Amerike, čo by poškodilo záujmy Boeingu v predávaní lietadla globálne.

Robert Sumwalt, predseda NTSB, sa tiež naježil (bristled) na historke obviňovania mŕtvych pilotov ktorú pretláča Boeing.

Ak výrobca lietadiel ide predávať lietadlá po celej zemeguli, výcvik pre lietadlo musí byť pre najnižšieho spoločného menovateľa” povedal Sumwalt podvýboru.

Prečo Boeing ukazuje prstom na mŕtvych pilotov?

Aby zvalil vinu na iného. Nakoniec, prebieha aktívne kriminálne vyšetrovanie zamerané priamo na Boeing a na zodpovedných výkonných pracovníkov (responsible executives).

The Times napísal tento týždeň, že Peter Lemme, predtým inžinier v oblasti riadenia letu pre Boeing, ktorý je dnes konzultantom pre aviatiku a satelitnú komunikáciu, nedávno podstúpil šesť hodín intenzívneho vypočúvania dvomi vyšetrovateľmi v sekcii podvodov pod Ministerstvom Spravodlivosti (U.S. Justice Department’s Fraud Section), plus najmenej jedným federálnym agentom a niekoľkými ďalšími ľuďmi.

Lemme povedal pre the Times že počas stretnutia upozornil na svoje vnímanie nedostatkov vo vývoji lietadla MAX, na základe dostupných informácií ohľadne jeho výroby.

Na kladení otázok v Kongrese väčšina otázok od členov Kongresu sa zameriavala na FAA a pilotov.

Lemme povedal, že väčšina otázok od vyšetrovateľov bola zameraná na Boeing a software.

Tu sú v úhrne príspevky od Boeingu členom Podvýboru Kongresu pre letectvo (House Aviation Subcommittee) počas volebného cyklu 2018.

Republikáni: Troy Balderson (R-Ohio) $0. Brian Fitzpatrick (R-Pennsylvania) $9,700. Mike Gallagher (R-Wisconsin) $5,999. Garret Graves (R-Louisiana) $6,000. Sam Graves (R-Missouri) $10,000. John Katko (R-New York) $15,400. Thomas Massie (R-Kentucky) $0. Brian Mast (R-Florida) $7,681. Paul Mitchell (R-Michigan) $5,000. Scott Perry (R-Pennsylvania) $3,000. David Rouzer (R-North Carolina) $2,000. Lloyd Smucker (R-Pennsylvania) $8,000. Ross Spano (R-Florida) $0. Pete Stauber (R-Minnesota) $0. Daniel Webster (R-Florida) $0. Rob Woodall (R-Georgia) $2,000. Don Young (R-Alaska) $1,000. Sumár príspevkov Boeingu Republikánom z Podvýboru pre letectvo $75,780. Priemer pre každého z o 17 členov: $4,457.

Demokrati: Colin Allred (D-Texas) $94. Anthony Brown (D-Maryland) $8,500. Julia Brownley (D-California) $0. Salud Carbajal (D-California) $5,000. Andre Carson (D-Indiana) $10,000. Steve Cohen (D-Tennessee) $2,000. Angie Craig (D-Minnesota) $703. Sharice Davids (D-Kansas) $122. Peter DeFazio (D-Oregon) $5,000. Jesus Garcia (D-Illinois) $0. Eddie Bernice Johnson (D-Texas) $6,000. Henry Johnson (D-Georgia) $1,000. Rick Larsen (D-Washington) $7,048. Daniel Lipinski (D-Illinois) $6,000. Stephen Lynch (D-Massachusetts) $0. Sean Patrick Maloney (D-New York) $3,500. Grace Napolitano (D-Washington) $0. Eleanor Holmes Norton (D-DC) $0. Donald Payne (D-New Jersey) $1,000. Stacey Plaskett (D-USVI) $0. Greg Stanton (D-Arizona) $2. Dina Titus (D-Nevada) $3,000. Sumár príspevkov Boeingu Demokratom ktorí sú v Podvýbore pre letectvo v 2018 cykle: $58,969. Priemer pre každého z 22 členov. $2,680.

Úhrnný príspevok Boeingu pre 39 členov Podvýboru: $134,749. Priemer na člena: $3,455.

Moja poznámka na záver: Je to jedna z ukážok slabín Korporátneho Feudalizmu, ktorý v určitej fáze získa dostatočnú moc (vplyv), aby niektoré „spomaľujúce“ funkcie štátu prevzal Korporát priamo. Vykonáva ich samozrejme podľa iných kritérií ako štát, čo môže v dlhodobom pohľade priniesť negatívne výsledky dokonca aj z hľadiska ziskov. Napríklad, keďže FAA sa týmto znemožnila ako záruka kvality, štátne ekvivalenty v iných štátoch sú v polohe, kedy sa nemusia, alebo dokonca ani nemôžu, spoľahnúť na „vysvedčenie o spôsobilosti na prevádzku“ vydané FAA, a nepovolia prevádzku lietadiel vyrobených v USA bez vlastných testov. Tieto testy sú dosť dlhodobé. Tu Korporátny Feudalizmus opäť prejavil dôležitý samolikvidačný prvok, prvým bolo výrazné obmedzenie niektorých podmienok fungovania kapitalistického systému nástupom finančnej oligarchie.

Ako je to s tým Ruským plynom

13.08.2022

James O’Neill, Geopolitický analytik, Gumshoe News, Austrália Jeden z pôžitkov z cestovania do Veľkej Británie bolo, že človek mal veľký výber novín na čítanie (moja vsuvka: sú vo vlakoch voľne). Nebol tam ten hrozný nedostatok výberu ktorý nachádzame v Austrálii, kde Impérium Ruperta Murdocha ovláda minimálne 70% výberu z tlačených novín. Nepoznám žiadnu inú [...]

Po dlhšom čase nejaké čísla k COVIDu

11.08.2022

Nie je mi známy nejaký Slovenský zdroj pre následky vakcinácie proti COVIDu, resp. počty postihnutých, ale existuje zdroj Európskej Únie. Už dávnejšie som raz zachytil niekde informáciu zo Slovenska, že bolo 7 úmrtí, ktoré boli pripísané ako následok vakcinácie. V USA tiež existuje taký zdroj, už som z neho čerpal, datbáza sa volá VAERS. Pri vyhľadávaní mi ale na [...]

O čom bol COVID naozaj?

08.08.2022

Colin Todhunter , Global Research. Prvýkrát publikované 7. Júla, 2022 IMF (po našom MMF) a Svetová Banka už celé dekády pretláčali agendu politiky založenej na okresávaní verejných služieb, zvyšovaní daní platených najchudobnejšími, a ťahmi na podrývanie práv a ochrany pracujúcich občanov. Politika IMF nazvaná ‘structural adjustment – štrukturálne úpravy’ [...]

The AP Interview Russia Ukraine War Zelenskyy

Zelenskyj pre Washington Post: Keby sme pred inváziou zasiali medzi ľudí chaos, Rusi by nás zožrali

17.08.2022 15:21

Ukrajinský prezident v rozhovore vysvetlil, prečo zľahčoval hrozbu vojny pred Ukrajincami.

António Guterres

Ankara hovorí v súvislosti s cestou šéfa OSN do Ľvova o konci vojny

17.08.2022 14:56

Rokovania o všeobecnom prímerí sú však podľa OSN a Turecka možné len vtedy, ak žiadna z bojujúcich strán nedokáže zaznamenať výrazné územné zisky a vzdá sa cieľa konečného víťazstva.

Jair Lapid

Izrael a Turecko plne obnovia diplomatické styky

17.08.2022 14:20

Turecko v roku 2018 stiahlo svojho veľvyslanca z Izraela krátko po tom, čo americký prezident Trump rozhodol o uznaní Jeruzalema za hlavné mesto Izraela a presunutí ambasády USA z Tel Avivu.

Strecha / Auto /

Všade sucho, v Dubnici smršť. Búrka tam strhla strechu závodu, vyvracala stromy

17.08.2022 14:09

Strecha, ktorú strhol silný vietor v areáli súkromnej spoločnosti, poškodila desiatky automobilov. Škody na majetku budú vysoké.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 402
Celková čítanosť: 1526449x
Priemerná čítanosť článkov: 3797x

Autor blogu

Kategórie