Pre nového riaditeľa RTVS o korupcii

5. mája 2022, Ivan Hečko, Nezaradené

Dnes ráno som pozeral program na STV 2 ráno od 8.00, a po chvíli som si uvedomil, že dokonca v rámci programu zvaného Živá Panoráma je možná – a realizuje sa – korupcia. A keďže sa vraj volí nový riaditeľ RTVS, tak mi napadlo upozorniť na to. Napriek tomu, že väčšina si povie – však to je všade, škoda reči. Ale táto je pomerne nenápadná.

Ide totiž o akýsi „program pre turistov“ – aspoň pôvodne – ktorého cieľom bolo ukázať prírodu a počasie na jednotlivých „štandardných turistických cieľoch“. A ukazuje sa, že „turistické ciele“ nie sú rovnocenné. Výraznú prednosť majú „turistické ciele ktoré vlastnia oligarchovia“.

Zatiaľ som si uvedomil dva, ak má niekto postreh na ďalšie, napíšem prípadne „Pokračovanie“, alebo čosi ako „Druhý diel“. Takže predbežne: Tie ciele – alebo skôr pseudociele – sú Hotel Sliezsky Dom a „Wellnes“ Hotel Chopok. Takže – čo mám proti „spôsobu propagácie“ práve týchto dvoch hotelov (ktorý tu označujem ako korupciu)?

Bod 1: Turistickými cieľmi nie sú hotely. Ak sa vyberám na túru na/cez Velické Pleso, tak sa môžem zastaviť aj na kávu v pôvodne sympatickej chate na Velickom Plese. Ale nie je cieľom. Hotel Chopok môže byť nanajvýš štartovacím/koncovým bodom.

Bod 1/a: väčšina destinácií v rámci programu sa ukazuje raz. Pseudocieľ Hotel Sliezsky Dom sa ale ukazuje minimálne dvakrát v krátkom časovom intervale, tuším aj hotel Chopok, ale tu si nie som istý.

Bod 2: Obraz Hotela Chopok je v TV predkladaný ako miesto vstupu do Demänovských jaskýň, čo je lož, vstup je o kus vyššie. Teda, text hovorí o Demänovských jaskyniach a obraz ukazuje hotel, ktorý s nimi nemá nič spoločné.

Dá sa teda predpokladať, že RTVS v týchto prípadoch korupčne spolupracuje s dvojicou oligarchov, v každom prípade môžem však iba upozorniť nového riaditeľa, aby veci skontroloval, pretože v prvom rade sú tie hotely ukazované v rámci „programu pre turistov“, ktorý asi ukazuje ciele bezplatne. Ale ciele nie sú ani zďaleka rovnocenne prezentované, tieto dva sú predvádzané na úrovni reklamy, ktorá by mala byť normálne dosť drahá. A hotel Chopok je prezentovaný vo forme lži, keďže sa prezentuje ako miesto vstupu do Demänovských jaskýň. Takže môj tip – ak tam niekto zaparkuje na základe tej reklamy, môže si skúsiť vyhádať – na základe tej reklamy v TV – nezaplatiť za parkovanie, keď odtiaľ bude ochotný si odkráčať do jaskyne. Celkom blízko to ale nie je.