Založ si blog

Korporátny feudalizmus v akcii: Boeing hádže vinu na mŕtvych pilotov a platí si poslancov!

Preklad článku z Global Research. Podvýbor pre letectvo Výboru Kongresu pre dopravu (House Transportation Subcommittee on Aviation) mal predminulý týždeň jednanie dozoru ohľadne dvoch nedávnych pádov lietadiel Boeing 737 MAX.

Svedčili vedúce osoby Federal Aviation Administration (FAA, riadenie leteckej dopravy) a National Transportation Safety Board (NTSB, Výbor národnej bezpečnosti dopravy).

Na kladení otázok a dávaní vyhlásení sa zúčastnilo 39 poslancov – 22 Demokratov a 17 Republikánov – ktorí počas volebného cyklu roku 2018 obdržali úhrnom $134,749 – resp. v priemere $3,455 na každého – od firmy Boeing v príspevkoch na kampaň.

Tí čo očkovali ich záujmy proti zodpovednosti, vine, hanbe a povinnostiam, boli lobisti a právnici firmy Boeing, ktorí sa rojili v Kapitole (sídlo Kongresu).

Predseda Podvýboru, Rick Larsen (D-Washington) ($7,048 od Boeingu v roku 2018, $101,134 počas kariéry), šikovne viedol jednanie preč od korporátnej zodpovednosti Boeingu za smrť pasažierov lietadiel spoločností Lion Air a Ethiopian Airlines, ktoré havarovali v priebehu 5 mesiacov, a zabili všetkých 346 pasažierov na palube.

Počas svojho intervalu otázok, Anthony Brown (D-Maryland) ($8,500 od Boeingu v roku 2018) ani raz nevyslovil slovo “Boeing”.

Sam Graves (R-Missouri) ($10,000 od Boeingu v roku 2018) strávil svojich 7 minút času otázok posúvaním viny od Boeingu na pilotov Lion Air a Ethiopian Airline.

Piloti vycvičení v USA by boli schopní úspešne zvládnuť tieto situácie” povedal v zmysle „v skutočnosti“.

Toto ale nesedelo pilotom vycvičeným v USA.

The Seattle Times oznámil, že prezident Asociácie Pilotov (Allied Pilots Association) (APA) Kapitán Daniel Carey bol rozzúrený tým čo videl ako zámernú kampaň podporovateľmi Boeingu aby nasmerovali vec na chybu pilotov.

Boeing potrebuje prestať sa uhýbať zodpovednosti a prestať viniť mŕtvych pilotov za svoje chyby”, povedal Carey.

The Times oznámil, že hovorca APA Dennis Tajer povedal, že kladenie viny na zahraničných pilotov — “Takýto spôsob klamlivého vyjadrovania sa (dog whistle)” — by mohlo logicky viesť k dojmu, že MAX by mal lietať len v Amerike, čo by poškodilo záujmy Boeingu v predávaní lietadla globálne.

Robert Sumwalt, predseda NTSB, sa tiež naježil (bristled) na historke obviňovania mŕtvych pilotov ktorú pretláča Boeing.

Ak výrobca lietadiel ide predávať lietadlá po celej zemeguli, výcvik pre lietadlo musí byť pre najnižšieho spoločného menovateľa” povedal Sumwalt podvýboru.

Prečo Boeing ukazuje prstom na mŕtvych pilotov?

Aby zvalil vinu na iného. Nakoniec, prebieha aktívne kriminálne vyšetrovanie zamerané priamo na Boeing a na zodpovedných výkonných pracovníkov (responsible executives).

The Times napísal tento týždeň, že Peter Lemme, predtým inžinier v oblasti riadenia letu pre Boeing, ktorý je dnes konzultantom pre aviatiku a satelitnú komunikáciu, nedávno podstúpil šesť hodín intenzívneho vypočúvania dvomi vyšetrovateľmi v sekcii podvodov pod Ministerstvom Spravodlivosti (U.S. Justice Department’s Fraud Section), plus najmenej jedným federálnym agentom a niekoľkými ďalšími ľuďmi.

Lemme povedal pre the Times že počas stretnutia upozornil na svoje vnímanie nedostatkov vo vývoji lietadla MAX, na základe dostupných informácií ohľadne jeho výroby.

Na kladení otázok v Kongrese väčšina otázok od členov Kongresu sa zameriavala na FAA a pilotov.

Lemme povedal, že väčšina otázok od vyšetrovateľov bola zameraná na Boeing a software.

Tu sú v úhrne príspevky od Boeingu členom Podvýboru Kongresu pre letectvo (House Aviation Subcommittee) počas volebného cyklu 2018.

Republikáni: Troy Balderson (R-Ohio) $0. Brian Fitzpatrick (R-Pennsylvania) $9,700. Mike Gallagher (R-Wisconsin) $5,999. Garret Graves (R-Louisiana) $6,000. Sam Graves (R-Missouri) $10,000. John Katko (R-New York) $15,400. Thomas Massie (R-Kentucky) $0. Brian Mast (R-Florida) $7,681. Paul Mitchell (R-Michigan) $5,000. Scott Perry (R-Pennsylvania) $3,000. David Rouzer (R-North Carolina) $2,000. Lloyd Smucker (R-Pennsylvania) $8,000. Ross Spano (R-Florida) $0. Pete Stauber (R-Minnesota) $0. Daniel Webster (R-Florida) $0. Rob Woodall (R-Georgia) $2,000. Don Young (R-Alaska) $1,000. Sumár príspevkov Boeingu Republikánom z Podvýboru pre letectvo $75,780. Priemer pre každého z o 17 členov: $4,457.

Demokrati: Colin Allred (D-Texas) $94. Anthony Brown (D-Maryland) $8,500. Julia Brownley (D-California) $0. Salud Carbajal (D-California) $5,000. Andre Carson (D-Indiana) $10,000. Steve Cohen (D-Tennessee) $2,000. Angie Craig (D-Minnesota) $703. Sharice Davids (D-Kansas) $122. Peter DeFazio (D-Oregon) $5,000. Jesus Garcia (D-Illinois) $0. Eddie Bernice Johnson (D-Texas) $6,000. Henry Johnson (D-Georgia) $1,000. Rick Larsen (D-Washington) $7,048. Daniel Lipinski (D-Illinois) $6,000. Stephen Lynch (D-Massachusetts) $0. Sean Patrick Maloney (D-New York) $3,500. Grace Napolitano (D-Washington) $0. Eleanor Holmes Norton (D-DC) $0. Donald Payne (D-New Jersey) $1,000. Stacey Plaskett (D-USVI) $0. Greg Stanton (D-Arizona) $2. Dina Titus (D-Nevada) $3,000. Sumár príspevkov Boeingu Demokratom ktorí sú v Podvýbore pre letectvo v 2018 cykle: $58,969. Priemer pre každého z 22 členov. $2,680.

Úhrnný príspevok Boeingu pre 39 členov Podvýboru: $134,749. Priemer na člena: $3,455.

Moja poznámka na záver: Je to jedna z ukážok slabín Korporátneho Feudalizmu, ktorý v určitej fáze získa dostatočnú moc (vplyv), aby niektoré „spomaľujúce“ funkcie štátu prevzal Korporát priamo. Vykonáva ich samozrejme podľa iných kritérií ako štát, čo môže v dlhodobom pohľade priniesť negatívne výsledky dokonca aj z hľadiska ziskov. Napríklad, keďže FAA sa týmto znemožnila ako záruka kvality, štátne ekvivalenty v iných štátoch sú v polohe, kedy sa nemusia, alebo dokonca ani nemôžu, spoľahnúť na „vysvedčenie o spôsobilosti na prevádzku“ vydané FAA, a nepovolia prevádzku lietadiel vyrobených v USA bez vlastných testov. Tieto testy sú dosť dlhodobé. Tu Korporátny Feudalizmus opäť prejavil dôležitý samolikvidačný prvok, prvým bolo výrazné obmedzenie niektorých podmienok fungovania kapitalistického systému nástupom finančnej oligarchie.

Kde sú „hodnoty EÚ“? Švédsky súd odmietol zatykač na Assangea – a je stále vo väzení!

16.06.2019

Zdroj: Craig Murray, Consortium News. S osemročným oneskorením bola žiadosť o vydanie Európskeho zatykača na Juliana Assangea konečne predložená primeranej autorite – Švédskemu súdu. Keď viac »

Pentagon sa vyhráža EÚ? Opäť niečo „o čom sa čuší“!

22.05.2019

Článok som preložil z toho dôvodu, že sa tu dozvedáme, že EÚ chce vytvoriť vlastnú armádu. S tým, aj s inými krokmi o ktorých sa mlčí, pritom plne súhlasím, a zvyšuje to počet bodov, viac »

Ešte raz k pokusu o štátny prevrat v USA tajnými službami pod velením oligarchov

17.05.2019

Najprv prečo sa vŕtam v politike USA a EÚ a nie našej: V tomto článku sú popísané udalosti, ktoré ak by sa odohrávali u nás, tak by EÚ na nás poslala bandu vyšetrovateľov a poradcov, ktorí viac »

bič, zbičovanie

Trumpov šéf protokolu končí, do práce nosil bič

26.06.2019 16:09

Lawler sa správal k podriadeným veľmi kontroverzným spôsobom.

putin trump

Putin sa podľa Kremľa stretne s Trumpom 28. júna v Osake

26.06.2019 15:49

Očakáva sa tiež, že sa dotknú aj témy kontroly zbraní vrátane zmluvy o znížení počtu strategických útočných zbraní.

matovic, kusnirova

Kušnírová vstup do OĽaNO odmietla

26.06.2019 15:48, aktualizované: 16:10

Ide podľa nej o novinársku kačicu.

zošit, kalkulačka, peniaze, drobné, ruka, pero, počítanie

Deficit môže dosiahnuť 0,99 % HDP, upozorňuje rozpočtová rada

26.06.2019 15:17

Za predpokladu, že vláda neprijme dodatočné opatrenia, ku koncu tohto roka by mohol deficit dosiahnuť 955 miliónov eur.

Ivan Hečko

Len ďalšia Blog.Pravda.sk stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 138
Celková čítanosť: 422700x
Priemerná čítanosť článkov: 3063x

Autor blogu

Kategórie